-
نحوه برخورد با دانش آموز ابتدایی
جمعه 20 آذر 1394 10:56
نحوه برخورد با دانش آموز ابتدایی دانش آموز عزیز من در کنار تو هستم نه در مقابل تو 1 – دانش آموز خجالتی الف ) نشانه ها و ویژگی ها : 1 – با صدای آرامی صحبت می کند . 2 – بیشتر اوقات ساکت و آرام می نشیند . 3 – در مقابل مشکلات عقب نشینی می کند . 4 – صحبت کردن برایش مشکل است . 5 – زیاد عرق می کند . 6 – تصمیم گیری برایش...
-
روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی
جمعه 20 آذر 1394 10:50
روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی چکیده : راههایی پیشنهاد کرده و نحوه استفاده از روش ها را نیزمورد بحث قرار داده ایم. کلید واژهها(واژههای کلیدی):انضباط هدف از نوشتن این مقاله بررسی علل بی انضباطی و کمک به مدیران و معلمان برای برخورد با دانش آموزان بی نظم می باشد. به این منظور ابتدا بی انضباطی...
-
با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟
جمعه 20 آذر 1394 10:41
با دانش آموز گستاخ چگونه برخورد کنیم ؟ هر معلمی در دوره تدریس خود ممکن است با دانش آموزان گستاخ برخورد داشته باشد. نکته ای که اکثر معلمان را آزرده می کند. تندی و بی ادبی این دانش آموزان طوری است که به نظر می رسد کنترل آن ها ممکن نیست. در این جا روش هایی را برای برخورد با دانش آموزان گستاخ پیشنهاد می کنیم. 1 – اگر خود...
-
خلاقیت
پنجشنبه 5 آذر 1394 19:06
خلاقیت یک کلمه آشنا و دغدغه برانگیز برای همه ی معلمان است ، در عصر بمباران تکنولوژی و اطلاعات یک معلم برای اینکه بتواند کلاس خود را از حالت انفعال خارج کند بسیار طالب این است که در تدریس خود خلاقیت داشته باشد . خلاقیت برای هر کلاس و هر معلم بسته به شرایط کلاس و فراگیران آن کلاس دارد به طور کلی ویژگی شاخص خلاقیت در کل،...
-
جذابیت کلاس درس و جلوگیری از خستگی معلم و دانش آموزان
پنجشنبه 5 آذر 1394 17:38
هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها...
-
برخی از تفاوت های روش های فعال با روش های غیر فعال
پنجشنبه 5 آذر 1394 17:08
روش فعال 1 - یادگیری عبارت است ازتغییرات تجربه بر اثر رفتار یاد گیرنده 2 - یادگیری تابع تحول ذهنی کودک است . 3 - تحول روانی توضیح دهنده یادگیری است . 4 - یادگیری واقعی یعنی فرآیند تغییر دادن ادراکات 5 - یادگیری فعالیتی است که از فراگیرنده سر می زند و دائماً در حال تغییر است . 6 - یادگیرنده منبع اصلی تحول خویش است . 7...
-
روش های تدریس و تکنولوژی آموزشی
پنجشنبه 5 آذر 1394 16:44
هر نظام آموزشی در صورتی در انجام رسالت خود موفق خواهد شد که دارای معلمانی برخوردار از صلاحیتهای علمی و آشنا به روشهای آموزشی و مجهز به مهارتهای آموزشی و شغلی و حرفه ای باشد. پس بنابراین 3 بال معلم جهت پرواز موفقیت آمیز در فضای آموزش را می توان : 1- صلاحیتهای علمی مورد نظر 2- جزئیات مفید و موثر آموزشی و اطلاعات عمومی...
-
تکولوژی آموزشی و روش های جدید تدریس
پنجشنبه 5 آذر 1394 16:36
هر نظام آموزشی در صورتی در انجام رسالت خود موفق خواهد شد که دارای معلمانی برخوردار از صلاحیتهای علمی و آشنا به روشهای آموزشی و مجهز به مهارتهای آموزشی و شغلی و حرفه ای باشد. پس بنابراین 3 بال معلم جهت پرواز موفقیت آمیز در فضای آموزش را می توان : 1- صلاحیتهای علمی مورد نظر 2- جزئیات مفید و موثر آموزشی و اطلاعات عمومی...
-
کلیات فنون و روش های تدریس
پنجشنبه 21 آبان 1394 13:47
انسان موجودی متفکر و عالم است. او تنها موجودی است که قابلیت تعلیم آگاهانه را دارد و با ایمان به اصل فراشناخت (که یادگیری فی نفسه مطلوب است) در پی افزایش آگاهی و شناخت خویشتن است. در این مسیر عده ای فرادهنده هستند و به عنوان معلم و استاد به مبارزه با جهل می پردازند. عده ای فراگیر هستند و با آموختن دانش، افق روشنی...
-
نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس
پنجشنبه 21 آبان 1394 13:36
امروزه آموزش و پرورش رسمی در پی آمادگی برای زندگی آینده از طریق یادگیری مفید و مؤثر است وکلا" تدریس عبارتست از: تعامل یا رفتار متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طرح منظم و هدفدار برای ایجاد تغییرات مطلوب و تسهیل یادگیری فرد و شناخت او از جهان است. و تدریس خوب : تدریسی است که به خوب یاد گرفتن فراگیران کمک کند. در...
-
تعریف روش تدریس:
پنجشنبه 21 آبان 1394 13:12
تعریف روش « روش در مقابل واژه ی لاتینی «متد » به کار می رود ، وواژه ی متد در فرهنگ فارسی « معین » و فرهنگ انگلیسی به فارسی «آریانپور »به :روش ، شیوه ،راه ،طریقه ، طرز ، اسلوب معنی شده است . به طور کلی «راه انجام دادن هر کاری » را روش گویند .روش تدریس نیز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس می باشد . روش...