روش های تدریس

این وبلاگ جهت معرفی روش های تدریس هم از جهت علمی و اثبات شده و هم تجربیات خودم در طی بیش از ده سال تدریس در مقطع ابتدایی می باشد.

روش های تدریس

این وبلاگ جهت معرفی روش های تدریس هم از جهت علمی و اثبات شده و هم تجربیات خودم در طی بیش از ده سال تدریس در مقطع ابتدایی می باشد.

برخی از تفاوت های روش های فعال با روش های غیر فعال

روش فعال

1 -   یادگیری عبارت است ازتغییرات تجربه بر اثر رفتار یاد گیرنده

2 -  یادگیری تابع تحول ذهنی کودک است .

3 -  تحول روانی توضیح دهنده یادگیری است .

4 -  یادگیری واقعی یعنی فرآیند تغییر دادن ادراکات

5 -  یادگیری فعالیتی است که از فراگیرنده سر می زند و دائماً در حال تغییر است .

6 -  یادگیرنده منبع اصلی تحول خویش است .

7 -  هدایت فرآیند یادگیری مهم است .

8 -  محیط یادگیری مهم است .

9 -  معلم تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف تحول کودک برمی گزیند .

10 -  یادگیری بر پایه اکتشاف است .

روش غیر فعال

1 -  یادگیری عبارت است از تغییرات رفتار یاد گیرنده بر اثر تجربه معلم

2 -  تحول ذهنی تابع یادگیری کودک است .

3 -  یادگیری توضیح دهنده تحول است .

4 -  یادگیری واقعی یعنی انبار کردن ادراکات

5 -  یادگیری فعالیتی است که از معلم سر می زند و دائماً در حال متراکم کردن در ذهن گرد است .

6 -  معلم منبع اصلی تحول یاد گیرنده است .

7 -  هدایت یادگیرندگان مهم است .

8 -  ویژگی های فیزیکی یادگیری مهم است .

9 -  معلم تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف و انتظارات بزرگسال برمی گزیند .

10 -  یادگیری بر پایه انتقال است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.