1 - یادگیری عبارت است ازتغییرات تجربه بر اثر رفتار یاد گیرنده
2 - یادگیری تابع تحول ذهنی کودک است .
3 - تحول روانی توضیح دهنده یادگیری است .
4 - یادگیری واقعی یعنی فرآیند تغییر دادن ادراکات
5 - یادگیری فعالیتی است که از فراگیرنده سر می زند و دائماً در حال تغییر است .
6 - یادگیرنده منبع اصلی تحول خویش است .
7 - هدایت فرآیند یادگیری مهم است .
8 - محیط یادگیری مهم است .
9 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف تحول کودک برمی گزیند .
10 - یادگیری بر پایه اکتشاف است .
روش غیر فعال
1 - یادگیری عبارت است از تغییرات رفتار یاد گیرنده بر اثر تجربه معلم
2 - تحول ذهنی تابع یادگیری کودک است .
3 - یادگیری توضیح دهنده تحول است .
4 - یادگیری واقعی یعنی انبار کردن ادراکات
5 - یادگیری فعالیتی است که از معلم سر می زند و دائماً در حال متراکم کردن در ذهن گرد است .
6 - معلم منبع اصلی تحول یاد گیرنده است .
7 - هدایت یادگیرندگان مهم است .
8 - ویژگی های فیزیکی یادگیری مهم است .
9 - معلم تکالیف یادگیری را به تبع تکالیف و انتظارات بزرگسال برمی گزیند .
10 - یادگیری بر پایه انتقال است .
هر نظام آموزشی در صورتی در انجام رسالت خود موفق خواهد شد که دارای معلمانی برخوردار از صلاحیتهای علمی و آشنا به روشهای آموزشی و مجهز به مهارتهای آموزشی و شغلی و حرفه ای باشد. پس بنابراین 3 بال معلم جهت پرواز موفقیت آمیز در فضای آموزش را می توان:
1- صلاحیتهای علمی مورد نظر
2- جزئیات مفید و موثر آموزشی و اطلاعات عمومی
3- تلفیق آگاهی های علمی و تجربیات علمی نام برد.
ادامه مطلب ...
هر نظام آموزشی در صورتی در انجام رسالت خود موفق خواهد شد که دارای معلمانی برخوردار از صلاحیتهای علمی و آشنا به روشهای آموزشی و مجهز به مهارتهای آموزشی و شغلی و حرفه ای باشد. پس بنابراین 3 بال معلم جهت پرواز موفقیت آمیز در فضای آموزش را می توان:
1- صلاحیتهای علمی مورد نظر
2- جزئیات مفید و موثر آموزشی و اطلاعات عمومی
3- تلفیق آگاهی های علمی و تجربیات علمی نام برد.
ادامه مطلب ...